Thursday, July 9, 2009

.......Post yang tak berapa penting....

Lahaulawalaquwataillabillah

sejak dua menjak ni sempena budak2 universiti start belajar, cik besi semakin letih. insya Allah letih dari segi fizikal. Alhamdulillah sebab rohani dan mental boleh tahan lagi. Setiap hari kena jalan laju2 supaya siap semua benda yang ditarget supaya disiapkan. tapi ada gak yang terlepas..huhu...



cik besi terasa kerja2 untuk mengubah dunia merupakan kerja yang takkan ada hujungnya. melainkan kita mati ataupun Allah tarik hidayah daripada hati kita. Na'udzubillah.. Kerja2 yang dibuat untuk merubah dunia ni dibentangi dengan segala macam jenis kesusahan yang kadang2 kita takkan tergambar kesusahannya.

walaubagaimanapun, yakinlah.. Jika kamu menolong agama Allah, maka Allah akan menolong kamu. Kerja2 ni sudah menjadi wajib bagi cik besi. Walaupun ini atas pilihan cik besi sendiri. kerana apa?? kerana cik besi ingin menyelamatkan diri dan ahli keluarga dari menjadi bahan bakar api neraka. cik besi nak membina orang supaya bergerak menjadi 'ultraman' dan bersama2 dengan 'ultraman2' yang lain untuk mengubah dunia.

kerana apa??? kerana tiada perniagaan yang menguntungkan melainkan melakukan kerja2 'ultraman' ini? kenapa ultraman?? sebab ultraman akan mengubah dunia melawan kuasa jahat!!
Oleh itu, cik besi harap kepada pembaca blog ni, sesiapa yang kenal cik besi, sekiranya perasan cik besi sudah 'gelong2' akibat kuasa jahat, maka tolong lah ingatkan. tolonglah kejutkan. tolonglah hulurkan tangan2 kalian menarik semula cik besi..

Alangkah ruginya jika cik besi buang tenaga yang ada kepada perkara2 yang tidak soleh. Na'udzubillah. Cik besi dah tekad, ionsya Allah, jiwa cik besi bukan untuk cik besi, tapi untuk menyelamatkan dunia dari kegelapan. untuk ummah.. semoga jiwa wakafan yang dimiliki cik besi subur dengan iman dan taqwa. semoga cik besi melakukan sesuatu dengan ikhlas. semoga cik besi juga dapat bersama kalian di syurga Allah kelak..

p/s: bila badan dah letih, sampai jalan pun menggigil..ni la yang lahir untuk memujuk diri. Sayang kamu semua kerana Allah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...