Thursday, July 30, 2009

Bila rindu bertandang

Bismillahiwalhamdulillah

Hari ini saya rindu..rindu sangat pada mak n abah kat kampung.
Rindu nak jumpa adik beradik saya yang lain.


Rindu pada ain, kakak, payid, bu, mak, abah n fahmi..huhu






Rindu nak makan favorite food saya [rahsia..orang rumah je yang tau].



Rindu dengan kawan-kawan sekolah rendah saya.





Kawan sekolah rendah saya [Hero-hero Kampung Sungai Serdang..huhu]



Kawan sekolah rendah saya [Openg, along, bila nak raya lahi ni..huhu]




Rindu pada kawan-kawan sekolah menengah saya.




Rindu pada kawan matrix saya [arwah Shaf].





Rindu pada masakan sahibah-sahibah yang sedap-sedap[hehe...]. Rindu pada sahibah yang memasak juga..haha..





Rindu...Rindu sangat-sangat..


[Tiba-tiba lak sentimental].

Kawan-kawan satu U lom rindu lagi..huhu..


Prolog:
Bila bunga-bunga kelayuan berguguran…

Bagaikan pelangi selepas hujan reda
Indah berseri mewarnai alam
Beburung berterbangan riang berkicauan
Tiada lagi mendung semalam

Damainya di hati bila terpandang wajahmu
Manis senyuman menghulurkan salam
Lembut tutur bicara tersusun bahasa
Hapus sudah titis airmata

C/o
Kenangkan suka dan duka yang dilalui bersama
Indahnya kenangan yang pernah tercipta
Hindarkan persengketaan, jernihkan kekeruhan
Bara amarahmu jangan dinyalakan

Kasih dan sayang membentuk titian rindu
Menghubungkan hati yang lama terpisah
Mengeratkan lagi ukhuwah
Yang lama telah terbina
Bahagia dalam maghfirahNya
Oh… indahnya jalinan kasih sayang

C/o
Tidak sempurna iman, tidak bernama insan
Andai permusuhan dibiar berterusan
Leburkan keegoan, hulurkan kemaafan
Semoga sentosa dalam keredhaan

Epilog:
Tinggal duri-duri yang mencalar melukakan…

1 comment:

Anonymous said...

xrindu kat kite pun..huhu

p/s: fitrah la

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...