Thursday, June 18, 2009

sharing..

Bismillahiwalhamdulillah

hati saya tersentap dan mata saya bergenang air mata di saat saya membaca petikan di bawah ini:

” Kalau aku jadi jadi Muhammad, aku tak kan lagi turun ke bumi setelah sampai ke Sidratul Muntaha”

~ Syair IQBAL

Namun Muhammad turun juga! Kerana apa? Kerana nyalaan CINTA nya pada dakwah. Pada Ummah. Pada kita! Maka kita lah penyambung cinta dakwah itu. Erti Cinta seorang da’i adalah memberi dan terus memberi …

~ Jalan para nabi kita adalah jalan CINTA
Kita adalah anak anak CINTA
Dan CINTA adalah Ibu kita

~ Apabila ada cinta dihati yang satu, pastinya ada cinta pada hati yang lain …

~ Syair Jalaluddin ArRumi


dan...saya takkan berputus asa dan menyerah kalah. saya akan terus sambung perjuangan ini dengan bersungguh-sungguh. untuk adik2 yang akk sayangi, sama2 kita betulkan diri kita kerana Allah ya

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...