Thursday, January 22, 2009

Kenapa??

Hatiku...oh...hatiku...

"Jila, toksah la keras sangat ea... lembut sikit ea...kata sayang Allah...Allah suka orang yang lemah lembut..."

"Doa banyak-banyak, minta Allah tunjukkan jalan..Ingat, kekuatan Islam terletak pada kekuatan IMAN dan UKHUWWAH. Sayang Allah kan?? Kalau sayang Allah, mesti ikut apa yang Allah suruh.."

"Tak beriman seseorang tu kalau tak sayang sahabat kita macam kita sayang diri kita sendiri..Doakan dia tenang.."

isk, cane ni...KENAPA jadi cmni?? =( bila nak ok?? KENAPA..KENAPA..KENAPA..
====================================================================

Kenapa aku perlu ada rasa kecewa? Kenapa tak hanya bahagia sahaja?
"Dengan adanya kecewa, aku akan lebih usaha mencari bahagia"

Kenapa perlu aku rasa kesedihan tu?? Kenapa tak hanya gembira?
"Dengan adanya sedih, aku akan lebih hargai saat gembira"

Kenapa perlu ada air mata? Kenapa tak hanya ketawa?
"Dengan adanya air mata, aku sentiasa mengharapkan untuk ketawa"

Kenapa perlu rasa tersisih? Kenapa tak bersama?
"Dengan adanya tersisih, bertambah doaku untuk bersama, bertambah rasa untuk berdikari"

Kenapa perlu ada jurang? Kenapa tak satukan sahaja hati kita?
"Dengan adanya jurang, aku lebih berusaha untuk mendekati"

Kenapa perlu ada rasa terpendam? Kenapa tak luahkan sahaja?
"Dengan adanya rasa terpendam, semakin banyak ku luahkan lewat doaku padaNya"

Kenapa perlu membisu? Kenapa tak bercerita?
"Dengan hanya membisu, aku membina kata-kata untuk bercerita"


Dari sudut hati: Bidadari_Besi

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...