Friday, May 29, 2009

buat bintang

e

andai aku seorang pelukis
- - akan ku lukiskan keindahan dirimu
andai aku seekor burung
- - akan ku nyayikan suara syukurku
andai aku seorang penari
- - akan ku menari tarian sujudku
andai aku seorang penulis
- - akan ku catatkan rahmatNya atasku
kerana digenggamanku punya bintang
kurniaan DIA Yang Maha Penyayang

hanya DIA yang tahu
betapa besar rasa cintaku pada bintang
dikala malam, bintang itu berkelip
bila langkahku tersasar; bintang datang menyuluh
disisiku; bintang selalu megah memancarkan cahayanya

------------------------------

bintang......
tak pernah berhenti bercerita
betapa dirinya selalu dalam redha
kerna dirinya ditakdirkan untuk bersamaku
walau aku penuh dengan kekurangan

bintang..........
selalu bercerita
agar aku taat setia pd perintah pencipta
mengharap aku akan sedar
bahawa perjalanan hidup ini tak selalu indah
betapa sabar dan tawakal itu perlu selalu ada
belajar menerima apa pun anugerah dari DIA

----------------------------------------------------------------------------------

terima kasih ucapanku padamu bintang
janjiku padamu; tak akan aku berpaling dari cahayamu
ingin selalu menyayangi dan mentaatimu
sampai akhir waktu perjalanan ini
hingga suatu masa nanti aku dapat bersatu denganmu

--------------------------------------------------------------------------------------

istimewa buat bintang hatiku: abang

--------------------------------------------------------------------------------------

nur2dlihat
Jumaat, 29 Mei 2009
Batu Belah, Klang


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...