Saturday, May 30, 2015

Donut Gebu My Style

Satu adunan dapat 1 pinggan penuh. Bukannya ada mood nak makan, saje buat pasal nak elak mata tengok skrin laptop ni... Mata jadi pedih & berdenyut2. Cam nak nangisss sakitnya. Pasal xde orang request donut coklat, aku bubuh gula perang aje








Bahan untuk doh:
3 cawan tepung gandum (tambahkan tepung lagi kalau masa uli lembik - sedikit demi sedikit)
*adunan hendaklah dipastikan sedikit lembik

1 1/2 sudu teh yis segera
1 cawan air suam

2 sudu besar susu tepung (suka suka hati aku)
Madu (suka suka hati aku)

1 biji telur
1/4 cawan mentega (cairkan)
3 1/4 cawan tepung
Bread Improver - utk lembutkan doh (suka suka hati aku)

*Ini resipi style aku yg entah hapa2
Semua bahan ni aku masukkan dalam BM


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...