Status Update
By Bryan Gan
Bagaimana
nak STAY FOCUS? Kadang kala kita perlu buat keputusan untuk cakap No,
atau belajar untuk cakap No kepada sesetengah offer yang nampaknya
menarik, tapi naluri kita cakap, ia bukan apa yang kita nak sekarang.
Tapi, untuk cari bisnes yang anda boleh STAY FOCUS, cuba tengok faktor
berikut:
1. Produk/bisnes yang memang jadi passion anda atau sesuatu yang amat anda suka.
2. Mempunyai potensi pasaran yang tinggi dan dapat bertahan sekurang-kurangnya 5 tahun ke atas.
3. Sesuatu yang senang untuk orang faham dan beli. Orang senang senang keluar duit dari poket untuk beli.
4. Mempunyai profit yang tinggi supaya anda spend masa yang sama, tapi berbaloi.
5. Syarikat induk mempunyai pengurusan bisnes yang teratur dan asas yang kukuh supaya tidak jadi huru-hara yang stress nanti.
6. Produk yang berkualiti dan mempunyai bukti keberkesanannya. Ini amat penting kerana anda STAY FOCUS untuk promote sesuatu untuk jangka masa panjang. Kalau produk tidak dapat memberi result kepada pelanggan, maka susah anda nak berniaga untuk lama dan dapat repeat customer.
1. Produk/bisnes yang memang jadi passion anda atau sesuatu yang amat anda suka.
2. Mempunyai potensi pasaran yang tinggi dan dapat bertahan sekurang-kurangnya 5 tahun ke atas.
3. Sesuatu yang senang untuk orang faham dan beli. Orang senang senang keluar duit dari poket untuk beli.
4. Mempunyai profit yang tinggi supaya anda spend masa yang sama, tapi berbaloi.
5. Syarikat induk mempunyai pengurusan bisnes yang teratur dan asas yang kukuh supaya tidak jadi huru-hara yang stress nanti.
6. Produk yang berkualiti dan mempunyai bukti keberkesanannya. Ini amat penting kerana anda STAY FOCUS untuk promote sesuatu untuk jangka masa panjang. Kalau produk tidak dapat memberi result kepada pelanggan, maka susah anda nak berniaga untuk lama dan dapat repeat customer.
No comments:
Post a Comment