Saturday, June 26, 2010

SEHARI DALAM HIDUPKU: Rancang Jadual Harian Anak Anda Dgn Berkesan


  family.jpg


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera,

Anak-anak tidak lahir ke dunia lengkap bersama-sama buku panduan. Tidak seperti sebuah peti television atau sebuah radio yang mana operasinya dinyatakan dengan jelas dalam buku manual pelanggan. Tanpa sebarang buku panduan tentu sekali tugas membentuk seorang insan bernama anak ini menjadi lebih kompleks.

Jika sebelum ini saya berkongsikan sebuah buku panduan yang saya rasa perlu dimiliki oleh setiap ibu bapa dan menjadi rujukan buat anak-anak.

SEHARI DALAM HIDUPKU

Harga Pasaran: RM12.00
Info

Buku ini memberikan panduan kepada anak-anak perihal tatacara untuk menjadi insan yang mulia dan anak yang soleh. Panduan disampaikan dengan pendekatan mudah dan santai (easy reading) dan dihiasi ilustrasi yang comel, menarik dan penuh warna-warni.

Ibu bapa boleh menggunakan buku ini sebagai panduan dalam merangka aktiviti harian anak-anak kerana ianya dilengkapi dengan jadual harian untuk anak-anak dari terbit Subuh hinggalah ke waktu tidur.

Keistimewaan buku:
- Mengandungi doa-doa harian untuk diamalkan oleh anak-anak
- Setiap aktiviti, adab dan perbuatan disertai dengan penerangan agar anak faham kenapa sesuatu itu perlu dilakukan
- Merangkumi pelbagai aspek kehidupan seharian di rumah, sekolah dan sosial

Antara Topik Menarik:
- Keluarga Saya (pengenalan kepada konsep salasilah, pangkat dan mahram)
- Jadual Hidup Saya (dari Awal Pagi hingga Waktu Tidur)

Jadikan buku ini sebagai "manual" untuk membentuk anak yang berakhlak mulia. Jika diamalkan dengan bersungguh-sungguh anak anda pasti menjadi seorang anak yang berdisiplin, hidupnya teratur dan yang paling utama menjadi seorang anak yang diidamkan oleh setiap ibu bapa, insyaAllah.

Semoga sukses buat anda dan anak-anak.


'Filter' kepada Kejahilan, 'Ubat' kepada Hati, 'Makanan' kepada Minda. Galeri Ilmu Online anda.

894BF73446A2F8474B9D6DA8EF5CCCD2.png
QuantumBidadari.blogspot.com

"Kini anda boleh membuat pembelian buku, cd, vcd daripada ikon-ikon terkenal seperti Dato' Dr Hj Mohd Fadzilah Kamsah, Dato' Siti Nor Bahyah Mahamood, Dato' Ismail Kamus, Dr Zahazan Mohamed, Dr Irfan Khairi dan ramai lagi. Lawati http://www.stormreaders.net/galeriilmu

ATAU Mulakan perniagaan menjual buku-buku agama, motivasi, ilmiah dan novel  dari rumah! Sertai sebagai Rakan Pengedar StormReaders2U, dan anda juga akan mempunyai e-store anda sendiri untuk menjana pendapatan tambahan melalui Internet.

Kini, ramai yang telah berjaya memperolehi pendapatan tambahan setiap minggu sebagai Rakan Pengedar StormReaders2U.  StormReaders adalah perniagaan berangkaian 100% menurut syariah. Adakah anda berminat? Klik di sini untuk ketahui maklumat lanjut bagaimana ANDA JUGA boleh menambahkan pendapatan daripada rumah atau hubungi saya Rushaidin @ Azizah di talian 013 7027082 @ 019 7672123 atau email ke mrushaidin@gmail.com @ nor259@gmail.com untuk maklumat lanjut.

StormReaders adalah perniagaan berangkai 100% patuhi syariah menjual buku motivasi & buku agama. Sertai StormReaders hari ini dan menjana pendapatan tambahan serta menyebarkan ilmu yang baik 100% dari rumah secara sambilan. Klik di sini untuk ketahui maklumat lanjut"

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...