Friday, May 27, 2011

Raudhah Saffiyah Mendengar Bacaan Al Quran

Waktu nie, Raudhah Saffiyah sedang tunggu babah balik dari surau... Raudhah Saffiyah tak puas main dengan babah. Sambil tue, umi pasang radio IKIM.fm - dengar ustaz mengaji secara bertaranum. Kemudian, dengar siaran ulangan motivasi pagi dan tafsir al Quran Ustaz Zahazan.

Setiap kali mendengar alunan zikir atau ayat al quran, Raudhah Saffiyah pasti akan memberikan sepenuh fokusnya. Cuma, umi je yg selalu menyibok kacau Raudhah Saffiyah yg sedang khusyuk mendengar.

Selalunya, bila babah pulang dari pejabat, surau atau pasar, masuk rumah je, babah akan bagi salam dan akan cari Raudhah Saffiyah;
"Assalamualaikum... Raudhah Saffiyah ada....?"

Itu je lah kata2 yang diungkapkan oleh babah tika jejakkan kakinya didaun pintu rumah... Habit babah yg tak boleh dilupakan.

Seronoklah Raudhah Saffiyah dapat berjumpa dan bermain dengan babah... Setelah seharian tak jumpa.... Lepas puas bermain dengan babah, Raudhah Saffiyah akan meminta untuk disusukan... Sampailah tidur dalam kekenyang... Raudhah Saffiyah bijak, suka tidur mengiringkan badannya ke kanan.

Secebis Kisah 42hari bersama Raudhah Saffiyah - Puteri Umi - Penghuni Syurga ALLAH yg Kekal Abadi...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...