Monday, March 8, 2010

Keluarga Bahagia


Bila kamu tanya pada saya, apakah yang saya sangat inginkan pada waktu ini. Maka saya akan menjawab, SAYA INGINKAN SEBUAH KELUARGA YANG BAHAGIA.


Bila kamu tanya keluarga yang bagaimana. Maka saya akan menjawab keluarga yang wujud atas dasar mencari redha Allah. Keluarga yang mana anak-anak muslim putera dan puteri muslim yang sentiasa mengabdikan diri kepada Allah. Menjaga hak-hak ibu bapa. Bergaul dengan rakan-rakan mereka dengan adab Islam. Saya mengimpikan sebuah rumah yang mana ibunya seorang muslimah lagi solehah menjaga ank-anaknya atas landasan syara'. Saya mendambakan sebuah keluarga yang ayahnya seorang mujahid Islam yang menjadi contoh dan sumber kekuatan kepada keluarganya.


Bila kamu tanya, apakah yang saya rasa? Sejujurnya saya rindukan sebuah keluarga yang bahagia yang mana semua ahlinya berpegang pada tali Allah, solat jemaah bersama, makan bersama, usrah bersama. Saya rindukan suasana damai yang sebegitu..


Kamu, tolong doakan saya supaya Allah tidak pisahkan kami sekeluarga daripada rahmat Allah. Kami sedar kami seringkali melupakan Allah.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...